Get PJ Media on your Apple

VodkaPundit

Propaganda

January 20th, 2005 - 12:48 pm

We know from their own admission, that CNN cozied up to Saddam for “access.” Well, guess what: Some international (AFP) reporters are awfully cozy with the Palestinian Authority:

The story of candidate [and Agence France-Presse journalist Majida al-] Batsh, who wound up withdrawing her candidacy weeks ahead of the vote, highlights many concerns about the identity and political affiliation of several Palestinian journalists employed by international news organizations and TV networks to cover the Palestinian issue. It also underlines concerns about the credibility of much foreign news coverage in general in regard to the Israeli-Palestinian conflict.

In addition to her work at the French news agency, Batsh was also a reporter for the PA’s official organ, Al-Ayyam,. In other words, she was also on the PA’s payroll, since the Ramallah-based newspaper was established and is financed by the PA. Al-Ayyam’s editor, Akram Haniyeh, has been listed as an adviser to Yasser Arafat.

But Batsh was not the only journalist at AFP who was working simultaneously for the PA. One of the agency’s correspondents in the Gaza Strip is Adel Zanoun, who also happens to be the chief reporter in the area for the PA’s Voice of Palestine radio station.

The AFP bureau chief in Jerusalem, Patrick Anidjar, refuses to discuss the issue, saying, “I don’t understand why you have to have the name of our correspondents.” Pressed to give a specific answer, he says: “I don’t want our correspondents’ names to go into print. I don’t want to answer the question. What is this, a police investigation?”

There’s more from new-to-me blogger Melanie Phillips.

Click here to view the 12 legacy comments