May 27, 2005

IT’S AS IF THEY’RE NEWSWEEK’S CORPORATE SIBLINGS OR SOMETHING:

In this morning’s coverage of Koran abuse allegations at Gitmo, the New York Times, Los Angeles Times, USA Today, Boston Globe, Reuters, and Associated Press all mention in their lead paragraph that the Pentagon found no credible evidence that a guard flushed the Koran down a toilet. The Washington Post, on the other hand, does not bother to mention the Koran-flushing incident until its fourth paragraph and does not note until the thirteenth paragraph that the detainee who made that allegation has retracted it.

Tom Maguire, meanwhile, notes another omission that seems rather striking.