Tuesday's HOT MIC

Tuesday's HOT MIC

Former Fox News contributor suing Fox over ... Seth Rich?

Fox News commentator Rod Wheeler is suing the network over a rush to publish a story on Seth Rich, the DNC staffer whom many have suggested leaked DNC emails to WikiLeaks. Wheeler claims the story was fabricated. NPR's David Folkenflik has an exclusive.

Wheeler alleges Fox News and the Trump supporter intended to deflect public attention from growing concern about the administration's ties to the Russian government. His suit charges that a Fox News reporter created quotations out of thin air and attributed them to him to propel her story.

Fox's president of news, Jay Wallace, told NPR Monday there was no "concrete evidence" that Wheeler was misquoted by the reporter, Malia Zimmerman. The news executive did not address a question about the story's allegedly partisan origins. Fox News declined to allow Zimmerman to comment for this story. ...

"Rod Wheeler unfortunately was used as a pawn by Ed Butowsky, Fox News and the Trump administration to try and steer away the attention that was being given about the Russian hacking of the DNC e-mails," said Douglas Wigdor, Wheeler's lawyer.

If the Seth Rich story was fabricated, that could be a huge problem for Fox.

Meanwhile, Roger Stone has responded to the story with a hit on the Imran Awan scandal.