05-18-2018 12:27:15 PM -0700
05-17-2018 08:38:50 AM -0700
05-11-2018 07:34:04 AM -0700
05-09-2018 10:17:16 AM -0700
05-04-2018 02:59:17 PM -0700
It looks like you've previously blocked notifications. If you'd like to receive them, please update your browser permissions.
Desktop Notifications are  | 
Get instant alerts on your desktop.
Turn on desktop notifications?
Remind me later.

Naming a Name: The AP's Obama-Bootlicking, Romney-Hostile Steve Peoples

Just a few days later, Peoples and colleague Michael Blood twisted an AP-GfK poll already thoroughly cooked with oversampling of Democrats into an indictment of the Tea Party movement, using its results to go after "its unyielding tactics and bare-bones vision of the federal government" while making an unsupported blanket claim that the public was going "sour on the movement." That's a real howler, Steve. An August 2012 AP-GfK poll shows about the same level of support for the Tea Party as two years ago. If that translates into voter turnout as it did in 2010, over one-third of voters in the presidential election will have Tea Party values. Meanwhile, Tea Party-driven insurgent candidates for U.S. Senate are leading the Republican Party towards what appears to be a likely U.S. Senate majority by the time the dust settles in November. I'll bet most readers are unaware of that sea change.

In January, Peoples didn't understand how Romney could criticize Obama's stewardship of the economy "despite a declining unemployment rate and the creation of 200,000 jobs last month." The seasonally adjusted unemployment rate at the time was 8.5 percent, in an economy which was then and still is the worst since FDR extended the Great Depression for eight years.

A month ago, Peoples dishonestly reported that Romney's vice-presidential running mate Paul Ryan spoke to "hundreds of supporters" at a rally at Miami University, Ryan's alma mater, in Oxford, Ohio. The truth: The Secret Service estimated the crowd at "about 5,500." A Cincinnati TV station claimed it was "over 6,000," while noting (which Peoples naturally didn't) that "a whole line of people were (sic) turned away, because there wasn’t enough room" at the outdoor venue.

Finally, at the Democratic National Convention, Peoples, along with co-conspirator Julie Pace, began a chain of clumsy reports intended to cover Obama's keister over the initial removal of both God and a reference to Jerusalem as Israel's capital from the party's platform, followed by their hasty and tyrannically forced re-insertion. The petulant pair initially acted as if the only people outside the convention hall who cared enough to complain about the omissions were Republicans, and made no mention of the fact that Democrats fraudulently pretended, over the vocal objections of roughly half of those present, that two-thirds of the crowd approved the re-insertion of the omitted terms -- when they clearly didn't. A later report by Pace and another AP reporter contended that Obama "intervened directly to get the language changed" and that he was wondering, as if unaware, "why it (the word 'God') was removed in the first place." After Politico, of all places, exposed Obama's original claim of ignorance as a lie, designated AP fixer Jim Kuhnhenn whitewashed all references to what Obama did or didn't know beforehand.

There are far too many acts of omission, commission, and distortion in Steve Peoples' body of work to shrug them off as sloppy or inadvertent. His continued employment as a political reporter at the Associated Press, along with at least a dozen others whose records are arguably no better, demonstrates that what was once a proud news organization has become the Obama campaign's house organ, i.e., the Administration's Press.